Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργο Ουρσουζίδη ανακοινώθηκαν τα εξής για την φορολογία αγροτών, για τους μετακλητούς εργάτες και τις αποζημιώσεις στα συμπύρηνα.

Από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργο Ουρσουζίδη ανακοινώθηκαν τα εξής για την φορολογία αγροτών, για τους μετακλητούς εργάτες και τις αποζημιώσεις στα συμπύρηνα. Αναλυτικά:


"Α. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΓΡΟΤΩΝ

Στο σχέδιο νόμου που αφορά την κύρωση της από 27 Μαρτίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της Eλληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε. και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές», έχουν κατατεθεί δύο Υπουργικές τροπολογίες με διατάξεις που αφορούν τον αγροτικό τομέα.

Ειδικότερα η υπ. αρίθμ. 137/8 7.5.2015 τροπολογία κατατέθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών και στην πρώτη παράγραφο των διατάξεων ορίζεται ότι, οι επιδοτήσεις – ενισχύσεις που χορηγούνται μέσω της ΚΑΠ περιλαμβάνονται στον προσδιορισμό του κέρδους της αγροτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας μόνο κατά το μέρος που υπερβαίνουν τις 12000 €, ενώ δεν συνυπολογίζονται οι αγροτικές αποζημιώσεις στο σύνολο τους. Επιπλέον, με τις διατάξεις της παραγράφου 8 η προκαταβολή φόρου για όσους ασκούν αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα μειώνεται στο 27,5% από 55%.
Η νομοθετική ρύθμιση με την τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών, αναφέρεται κυρίως σε τροποποίηση Διατάξεων του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α 167), οι οποίες αφορούν εισοδήματα τα οποία αποκτήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2014 και συγκεκριμένα στις ακόλουθες, που αφορούν το φορολογητέο αγροτικό εισόδημα:

1. δεν υπολογίζονται το σύνολο των επιδοτήσεων-ενισχύσεων, αλλά μόνο το μέρος αυτών που υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ. Δηλαδή τα πρώτα 12.000 ευρώ από αγροτικές επιδοτήσεις και ενισχύσεις είναι αφορολόγητα.

Επιπλέον, αφορολόγητο είναι και το 100% των αποζημιώσεων από φυσικές καταστροφές που λαμβάνει ο αγρότης.

Επισημάνεται ότι, με την τροπολογία αυτή, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων αγροτών εξαιρείται από την φορολόγηση των επιδοτήσεων που λαμβάνουν σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, το 95% λαμβάνουν κάτω από 12.000 ευρώ,

2. μειώνεται η προκαταβολή του φόρου που θα πληρώσουν οι αγρότες για τα εισοδήματα του 2014 στο μισό. Δηλαδή, από 55% στο 27,50%

Έως ότου κατατεθεί το νέο φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης στο οποίο θα υλοποιείται ανάμεσα στα άλλα και η βασική προεκλογική δέσμευση προς τους αγρότες για ατομικό αφορολόγητο 12.000 €, ενόψει της κατάθεσης των φορολογικών δηλώσεων για τα εισοδήματα του 2014 θα πρέπει να ληφθεί πρόνοια για τα παρακάτω θέματα:

1. Η χρησιμοποίηση τεκμηρίων διαβίωσης για τον υπολογισμό του φορολογητέου αγροτικού εισοδήματος αλλοιώνει τις ιδιαιτερότητες της φύσης του επαγγέλματος αυτού. Είναι γνωστό ότι το εισόδημα των αγροτών είναι ευμετάβλητο και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από παράγοντες ανεξάρτητους από αυτούς (κλιματικοί, ύπαρξη εχ ασθενειών, διακύμανση τιμής αγορών, κλπ).

Πρακτικά η χρησιμοποίηση τεκμηρίων διαβίωσης σημαίνει ότι εάν ένας αγρότης έχει ένα έτος ζημιά λόγω πχ θεομηνίας, αφενός θα πληρώσει φόρο λόγω της ύπαρξης των τεκμηρίων και αφετέρου η ζημιά αυτή δεν αναγνωρίζεται φορολογικά για μεταφορά στο επόμενο έτος φορολόγησης (άρθρο 34 του Ν. 4172/2013).

Θα πρέπει να υπάρξει είτε κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης, είτε να τους αναγνωρίζεται ένα αφορολόγητο ποσό.

2. Ένα άλλο θέμα το οποίο θα πρέπει να επιλυθεί είναι αυτό των υπολογιζόμενων ακαθάριστων εξόδων. Θα πρέπει να γίνει πλήρης διασαφήνιση τι περιλαμβάνει ο όρος. Σε πολλές περιπτώσεις είναι αδύνατον για τους αγρότες να συλλέξουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά που καταγράφουν τις δαπάνες όπως:

α. Εργόσημο σε περιπτώσεις χρησιμοποίησης μεταναστών εργατών γης, οι οποίοι δεν έχουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά,

β. Οικογενειακή εργασία. Δεν συνυπολογίζεται στις δαπάνες η οικογενειακή εργασία. Δεδομένου ότι η γεωργία είναι μία δραστηριότητα εργασίας και ειδικότερα στην Ελλάδα είναι κυρίως οικογενειακής μορφής, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τον πλασματικό και άδικο τρόπο υπολογισμού του εισοδήματος.

Έτσι θα πρέπει να υπάρξει τεκμαρτό εργόσημο για τον αρχηγό και τα μέλη της οικογένειας της αγροτικής εκμετάλλευσης. Ως βάση υπολογισμού μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ΜΑΕ όπως έχουν υπολογισθεί από τις υπηρεσίες του (πρώην) ΥΠΑΑΤ.

3. Καθορισμός συντελεστή απόσβεσης για πολυετείς καλλιέργειες και ζωϊκό κεφάλαιο.

4. Διευκρινήσεις για την έννοια της «μεταποίησης» γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος απλές διαδικασίες όπως η απόσταξη σταφυλιών να οδηγήσει σε φορολόγηση με συντελεστή 26%. Ακόμη θα πρέπει να διασαφηνισθεί ο τρόπος τήρησης των βιβλίων σε περιπτώσεις όπου σε μία αγροτική εκμετάλλευση υπάρχουν περισσότερες της μίας παραγωγικές δραστηριότητες με διαφορετικό συντελεστή φορολόγησης η καθεμία.

5. Προκαταβολή φόρου
Δεδομένου του ευμετάβλητου και ασταθούς χαρακτήρα του γεωργικού εισοδήματος το οποίο ποικίλλει από χρονιά σε χρονιά, είναι παντελώς άδικη η προκαταβολή φόρου και θα πρέπει να καταργηθεί. Ακόμη θα πρέπει να αντιμετωπισθεί κατά τον 1ο χρόνο εφαρμογής του λογιστικού τρόπου υπολογισμού του αγροτικού εισοδήματος, το γεγονός της ύπαρξης δαπανών κατά το 2013 για την καλλιέργεια του 2014.

6. Θέματα ΦΠΑ
Η εκκαθάριση του ΦΠΑ να γίνεται άπαξ ετησίως, λόγω του ότι οι αγρότες λόγω της φύσης της εργασίας τους έχουν στις περισσότερες περιπτώσεις έσοδα μία φορά τον χρόνο.

Β. ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΜΕΤΑΚΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΩΝ ΓΗΣ

Όπως είναι γνωστό στον τομέα των οπωροκηπευτικών και δενδροκαλλιέργειας, το εργατικό κόστος συμμετέχει στην διαμόρφωση του συνολικού κόστους με ποσοστό που υπερβαίνει το 60%. Επομένως είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων μας και της βιωσιμότητας της αγροτικής εκμετάλλευσης η διαμόρφωση λογικών κοστολογίων ασφάλισης.

Μετά την ψήφιση των νόμων 4018/2011, 4251/2014 και την επακολουθήσασα εγκύκλιο του ΟΓΑ αρ. πρωτ.7395/17-02-12, η νόμιμη απασχόληση μετακλητών εργατών γης έχει μειωθεί δραματικά λόγω της υπερβολικής αύξησης του κόστους μετάκλησης.

Σε νομούς της Κ. Μακεδονίας όπως η Ημαθία και η Πέλλα (όπου από 9,500 νόμιμους εργάτες το 2011, το 2014 φθάσαμε τους 300 περίπου ) το ίδιο συνέβη σε ολόκληρη την επικράτεια, αυτό συνέβη διότι υποχρεώθηκαν οι αγρότες να προκαταβάλλουν κατά την υποβολή του αιτήματος το παράλογο κόστος Μετάκλησης:
- 356 ευρώ προκαταβαλόμενα ασφάλιστρα για το πρώτο δίμηνο για κάθε εργάτη,
- 356 ευρώ για 2 ακόμη τρέχοντες μήνες (2Χ178ευρώ=356ευρώ)
- 150 ευρώ παράβολο, κατά την υποβολή του αιτήματος μετάκλησης
- 180 ευρώ για την έκδοση ειδικής βίζας προκαταβλητέα με την υποβολή της αίτησης,

Δηλαδή συνολικά: 1042 ευρώ ! Ποσό που είναι παράλογο, υπερβολικό και απαγορευτικό.

Μετά από συντονισμένες προσπάθειες των αγροτών του Ν. Ημαθίας, όπως εκφράζονται από τα συλλογικά τους όργανα, ήδη έχει τεθεί σε διαβούλευση σχέδιο νόμου, που μειώνει το παραπάνω κόστος μετάκλησης, σε 170 € περίπου. Αναμένεται η μείωση από την 5η ασφαλιστική κατηγορία στη 2η από το υπουργείο εργασίας πολύ σύντομα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, αφενός η γραφειοκρατία, και αφετέρου η δημόσια διοίκηση, που μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα κλήθηκε να ανακαλέσει προηγούμενες ρυθμίσεις, ήταν ο λόγος της καθυστέρησης, στα εν λόγω αυτονόητα!

Γ. ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΣΤΟ ΣΥΜΠΗΡΗΝΟ ΡΟΔΑΚΙΝΟ

Η αποζημίωση των καταστροφών που παρατηρήθηκαν εφέτος στις καλλιέργειες του συμπήρηνου ροδάκινου, λόγω παγετού και των πρωτοφανών βροχοπτώσεων, αναμένεται να εκτιμηθούν στις 25/5/2015 από κλιμάκιο του ΕΛΓΑ, που θα έρθει στην Ημαθία και την Πέλλα για το σκοπό αυτό"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ