Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Ψηλοτάκουνα vs Μπάλα; Όχι πια! Τα γυναικεία πόδια μπορούν να χειρίζονται τα πάντα σωστά…Αφιερωμα στην Γυναικεια ομαδα του Αγροτικου Αστερα Αγιας Βαρβαρας.

φωτογραφίες | γιάννης_παπαναστάσης http://arive.gr
 Η αλήθεια είναι πως το ποδόσφαιρο και εγώ έχουμε τόσα κοινά σημεία όσα έχουν δύο παράλληλες ευθείες… ΚΑΝΕΝΑ. Οι δρόμοι μας δεν συναντιούνται πουθενά! Ειλικρινά, προσπάθειες έχουν γίνει πολλές, αλλά επειδή με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται, το έχω αποφασίσει ότι για πάντα θα περπατάμε παράλληλα. Και μη μου πεις ε, γυναίκα είσαι, δεν προσπάθησες αρκετά και δεν είχες κίνητρα γιατί θα
σου πω ότι τα περί ποδοσφαίρου πολλοί προσπάθησαν να μου τα διδάξουν από μικρή ηλικία, αλλά τελικά είναι να το έχεις. Εγώ δεν το έχω.
Ο πρώτος διδάξας υπήρξε φυσικά ο πατέρας μου. Καθώς ο άνθρωπος δεν είχε γιους και η αδερφή μου ήταν αρκετά μεγάλη για να τη μυήσει στα κόλπα της μπάλας, αποφάσισε να μάθει στο στερνοπούλι του τα μυστικά της. Κάθε Κυριακή έβαζε να βλέπουμε εκείνη την ηρωική εκπομπή της τότε ΕΡΤ «Αθλητική Κυριακή». Το μόνο που θυμάμαι ωστόσο, είναι η χαρακτηριστική μουσική στους τίτλους αρχής και τέλους. Κατά τα άλλα όσο και αν μου έλεγε τα κόλπα, εγώ το μόνο που έκανα είναι να χασμουριέμαι. Έπειτα αποφάσισε να πάρει πιο δραστικά μέτρα. Άρχισε να με παίρνει μαζί του στο γήπεδο! Και εκείνο όμως κάποια στιγμή το έκοψε γιατί είδε ότι πιο πολύ με ενδιέφερε τι θα φάμε -εκείνη η μυρωδιά από την καντίνα σκέτη κόλαση- παρά πόσα γκολάκια θα φάει ο αντίπαλος. Κάπου εκεί σταμάτησε και η διδακτική του ποδοσφαίρου.
Όταν μεγάλωσα πια και άρχισα να ενδιαφέρομαι για τους άντρες, αλλά ταυτόχρονα κατάλαβα ότι οι άντρες ενδιαφέρονται πολύ για το ποδόσφαιρο, ξεκίνησα μόνη μου να ρωτάω και να βλέπω αγώνες. Το κίνητρο ήταν δυνατό και η προσπάθειά μου μεγάλη, αλλά δυστυχώς το αποτέλεσμα μηδαμινό. Όσες φορές και αν ρώτησα τι είναι οφσάιντ και πότε δίνεται το πέναλτι, όσοι και αν έκαναν προσπάθεια να μου εξηγήσουν ακόμα και με τη μιμητική, πότε δεν κατάφερα να τα κατανοήσω. Μάλλον στον εγκέφαλό μου ο νευρώνας που λέει ποδόσφαιρο δεν υπάρχει! Προσπάθησα κάποια στιγμή να με φανταστώ να παίζω εγώ η ίδια ποδόσφαιρο, αλλά σε όποια ηλικία και αν με σκεφτώ το θέαμα είναι για γέλια. Αν με βάλω στην ηλικία των 14 τότε βλέπω ένα παχουλό κοριτσάκι, που το στενεύει λίγο η στολή, με κόκκινα μαγουλάκια, καταϊδρωμένο και κατάκοπο να φωνάζει «Πού είναι η μπάλα, οέο;» και να έχει χάσει και τη μπάλα και το γήπεδο. Αν με φανταστώ τώρα, το μόνο που μπορώ να φτιάξω σαν εικόνα είναι να με βρίζει ο διαιτητής και εγώ να του λέω «Σας παρακαλώ, δε θα ‘θελα» .
Ωστόσο, υπάρχουν γυναίκες που είναι πραγματικά καλές στο ποδόσφαιρο, και δεν εννοώ μόνο στο να βλέπουν και να σχολιάζουν, αλλά στο να παίζουν! Από ό,τι φαίνεται τα γυναικεία πόδια δεν είναι μόνο ικανά να ισορροπούν πάνω σε ψηλοτάκουνα, αλλά είναι εξίσου ικανά να κλοτσάνε με επιδεξιότητα τη στρογγυλή θεά. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι, όταν ρώτησα άντρες αν θα έβλεπαν γυναικείο ποδόσφαιρο, όλοι μου απάντησαν ότι έχουν δει και το βρίσκουν και αρκετά ενδιαφέρον ή ακόμη κι ότι το βλέπουν πολύ πιο ευχάριστα από το αντρικό. Μάλιστα πήρα και την πληροφορία πως δύο γυναίκες είναι υποψήφιες για τα καλύτερα γκολ στον κόσμο! Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο για το γυναικείο ποδόσφαιρο είναι ότι πλέον υπάρχουν πολλές γυναικείες ομάδες με ανοδική πορεία.
Μια τέτοια ομάδα είναι και ο Αγροτικός Αστέρας Αγίας Βαρβάρας. Κορίτσια διαφόρων ηλικιών προπονούνται καθημερινά σχεδόν, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες, με το ίδιο πάθος, με την ίδια ένταση και πειθαρχία που έχουν και οι άντρες αθλητές. Έχουν ταλέντο, έχουν τεχνική και για αυτό έχουν καταφέρει να φτάσουν στην Β΄ Εθνική Κατηγορία. Και όταν καμιά φορά έχουν να αντιμετωπίσουν βανδαλισμούς στο χώρο προπόνησής τους από θερμοκέφαλους οπισθοδρομικούς, που θεωρούν πως το ποδόσφαιρο ότι είναι αντρικό άβατο και πιστεύουν ότι ο αθλητισμός έχει φύλο, τότε το μόνο που κάνουν είναι να χαμογελούν, να πεισμώνουν και να γίνονται καλύτερες σε αυτό που ξέρουν καλά. Στο ποδόσφαιρο.
 
κείμενο | δήμητρα_λαμπροπούλου
φωτογραφίες | γιάννης_παπαναστάσης
επιμέλεια | αλέξανδρος_κόγκας+ιάκωβος_καγκελίδης
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ